BASICS Immunologie by Oliver Schmetzer

By Oliver Schmetzer

Show description

Read or Download BASICS Immunologie PDF

Similar infectious diseases books

Bacterial Pathogenesis: A Molecular Approach

Written as a textual content for one-semester microbiology classes, the 3rd version of the hugely acclaimed Bacterial Pathogenesis attracts jointly the most recent study to assist scholars discover the mechanisms wherein bacterial pathogens reason infections in people and animals. It gains extra authors who provide new issues of view to make sure that all features of the sector are completely explored.

Evolutionary biology of bacterial and fungal pathogens

This quantity introduces medical microbiologists, infectious sickness experts, epidemiologists, doctors, and public future health researchers to the significance and impression of evolutionary results. people event numerous interactions with the microbial global; our biology is intertwined with the biology of microbes.

Mucosal Immunology, Fourth Edition

Mucosal Immunology, now in its fourth version, is the one accomplished reference masking the elemental technology and medical manifestations of mucosal immunology. so much infectious brokers input the physique during the a number of mucous membranes, and plenty of universal infections happen in or on mucous membranes, making this topic a space of singular significance within the box of immunology.

Extra info for BASICS Immunologie

Example text

Vor allem wenn Familien· mitgliederimmunsupprimiert oder schwanger sind, sollten Lebendimpfstoffe nicht angewendet werden. Um lebenslangen Schutz zu erhalten, sollten eine Grundimmunisierung sowie, v. a. bei Totimpfstoffen, alle zehn Jahre eine Auffrischimpfung erfolgen. Zur Grundimmunisierung reicht eine einzelne Gabe oft nicht aus, häufig wird dreimal geimpft. Zwischen den einzelnen Gaben des Impfstoffs sollten jeweils mindestens drei Wochen liegen, die letzte Gabe erfolgt meist sechs Monate nach der zweiten.

Dies verringert Nebenwirkungen und die Bildung von humanen Anti-Maus-Antikörpern. Letztere können eine wiederholte Gabe des monoklonalen Antikörpers einschränken und zu allergischen Reaktionen führen . Meist muss nur die Bindungsstelle (CDR) beibehalten werden. Der gesamte Rest wird gegen die humanen Sequenzen ausgetauscht und man erhält einen vollhumanisierten Antikörper. Wird nur die konstante Region ausgetauscht, dann spricht man von einem "Chimären Antikörper" (I Abb. 2). Am besten geeignet sind humane Antikörper, also solche die von Genen aus humanen Sequenzen erzeugt wurden.

HLA-AIIel Erkrankung RR HLA-AIIel Erkrankung RR HLA-AIIel Erkrankung A1 Gold-Nephropathie 28,3 837 Psoriasis vu lgaris 6,7 DR2 / 001 Lupus-Nephritis 14 Myasthen ia gravis 2,0 838 Psoriasis-Arthritis 9, I DR3 Autoimmunhepatitis 11,7 SLE 7, 1 840 Interstitiel le Pneumonie 5,6 Dermatitis herpetiformis 15,4 - 15,9 Analgetika-Asthma-Syndrom 28,9 841 Gesunde HbsAg-Träger 11,2 Diabetes Typ I 3,3-5,8 847 A 1/ 88/ 0R3 RR Nept1ropathie 28,9 A2 / AI1 Schizophrenie 9,8 A3 Hämoc hromatose 6,7 A3 / 814 Hämochromatose 90 A9/ 827 Schi20phrenie 11,9 Cw6 Pemphigus vutgaris 13,3 Myasthenia gravis 2,5 - 2,9 A19 Cholelithiasis 131 Cw'0602 Psoriasis 14,5 Sjögren-Syndrom, Sicca -Syndrom 9,7 A29 Bi rdshot-Retinochoroidopathie 49-224,3 SSPE (subakute sk lerosierende Panenzephalitis) 3,6 A30 Lichen planus 0,2 87 Insulin-Allergie 3,6 Kreuzkraut-Allergie 3,0 M.

Download PDF sample

Rated 4.66 of 5 – based on 25 votes